Zgodnie z informacjami uzyskanymi od kuratorów oświaty na podstawie danych od dyrektorów, 3 września w trybie stacjonarnym pracowało blisko 48,5 tys. przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, co oznacza prawie 100 procent placówek pracujących w tradycyjny sposób (99,86 proc.) - przekazała Ostrowska.
Poinformowała, że nauka w trybie mieszanym odbywa się - według stanu na czwartek - w 15 placówkach, czyli 0,02 proc. wszystkich szkół i placówek. W 54 przypadkach w skali całego kraju nauka realizowana była w trybie zdalnym, jest to 0,11 proc. wszystkich placówek.
Dane te dotyczą szkół i placówek, w których powiatowa inspekcja sanitarna – po szczegółowym przeanalizowaniu sytuacji – wydała zgodę na pracę szkoły w innym, niż stacjonarny tryb nauki - zaznaczyła Ostrowska.
Przypomniała, że po otrzymaniu pozytywnej opinii powiatowego inspektora sanitarnego i zgody organu prowadzącego dyrektorzy mogą wprowadzać model mieszany pracy szkoły (gdy część uczniów uczy się w szkolnym budynku, a część w domu) lub w pełni nauczanie zdalne. "Są to elastyczne rozwiązania, które mogą być odpowiednio dostosowywane do skali zagrożenia i potrzeb z tym związanych oraz możliwości organizacyjnych" - wskazała rzecznik MEN.
W środę resort informował o 12 placówkach, które pracują w trybie mieszanym i 47, które przeszły na naukę zdalną.