Ministerstwo Zdrowia poinformowało w środę o 6526 nowych zakażeniach koronawirusem i 116 zgonach. To najwięcej od początku pandemii.

W związku z dynamicznym rozwojem zachorowań na koronawirusa, wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska była pytana w środę w TVN24, jak wygląda sytuacja w stołecznych szkołach. Sytuacja jest bardzo dynamiczna – podkreśliła wiceprezydent.

Reklama

Jak mówiła, od 1 września już 1565 osób zostało objętych kwarantanną, a 236 osób otrzymało pozytywny wynik testów na COVID-19. Jak mówiła, "w pierwszym tygodniu tych wyników było kilkanaście, to też pokazuje, jak wielka jest dynamika".

Poinformowała przy tym, że według danych z wtorku z godziny 15:30, zakażonych koronawirusem jest 87 nauczycieli stołecznych szkół oraz 129 uczniów. Choruje również 20 pracowników administracji i obsługi szkolnej. Ponadto od 1 września łącznie na kwarantannie przebywało 327 nauczycieli, a w chwili obecnej 180. Poza tym na zwolnieniach lekarskich jest także 600 pracowników administracji i obsługi.

Reklama

Obserwujemy olbrzymi progres jeżeli chodzi o tempo kolejnych osób zakażonych i też osób objętych kwarantanną – mówiła. Ta skala jest bardzo duża – dodała.

Mamy bardzo wiele osób na zwolnieniach lekarskich, w Warszawie jest to już ponad dwa tysiące nauczycieli – podkreśliła. To wszystko powoduje, że coraz trudniej jest układać plany lekcji - wskazała.

Reklama

Zaznaczyła także, że z dnia na dzień coraz trudniejsze staje się uruchomienie całej procedury kontaktu z sanepidem, zwłaszcza w sytuacji, gdy informacje o kolejnych dodatnich wynikach testów pojawiają się w godzinach wieczornych. Dyrektorzy zgłaszają, że zaczyna wkradać się chaos, ale również panika – przyznała.

Dziękując wszystkim nauczycielom i pracownikom oświaty za ich ogromne zaangażowanie i tytaniczną pracę w trudnym czasie pandemii Kaznowska złożyła im jednocześnie życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Nauczyciele to grupa najwyższego ryzyka – mówiła. Podkreśliła przy tym, że dzisiaj nauczyciele bardzo potrzebują pomocy, wsparcia i empatii.