Rządowy RAPORT o szkole pokazuje smutną prawdę. Oto LISTA największych grzechów

Promowanie powierzchownego uczenia, zabijanie spontaniczności, stawianie na grzecznych uczniów – to wnioski analizy zleconej przez resort przedsiębiorczości.

wróć do artykułu
  • ~wychowywanie elektoratu
    (2019-03-27 08:48)
    pisi boją się myślących obywateli , więc eliminują tę cechę już u dzieci od najmłodszych lat .
  • ~byku
    (2019-03-27 08:02)
    Nauczyciel w szkole 3 godziny . Uczeń w szkole 8 godzin i w domu 5 godzin odrabia zadane lekcje. Czy nie czas zainteresować się uczniami.
  • ~strategia nowogrodzkiej
    (2019-03-27 08:54)
    decyduje pierwszy sekretarz , suweren wykonuje , nie myśli tylko klaszcze i krzyczy jarosław
  • ~Wykładowca
    (2019-03-27 09:34)
    Na uczelniach jest podobnie. W dalszym ciągu obowiązuje pruski model nauczania, wszyscy na jedną modłę. Interakcje między uczniami są niepotrzebne i uniemożliwia je ustawienie ławek oraz wielkość klas czy grup. Porażka, czy błąd stygmatyzuje. Tak rosną ludzie podporządkowani, unikający ryzyka i samodzielności. Idealni dla religii i 500+.
  • ~Myśleć, q.., myśleć
    (2019-03-27 09:01)
    PiS „ urządza „” szkolnictwo od 4 lat.
  • ~cyPiS
    (2019-03-27 07:23)
    szkoła jest miejscem realizacji polityki oświatowej państwa - jakie państwo taka polityka
  • ~Tylko
    (2019-03-27 09:31)
    patrząc na zalewską to ja może być inaczej.
  • ~Refleks
    (2019-03-27 09:48)
    W Globalnym Rankingu Konkurencyjności w kategorii "krytyczne myślenie" zajmujemy 83 miejsce. I tyle w temacie!!!
  • ~Wasze prawa autorskie pod kontrolą i do regulacji.
    (2019-03-27 08:27)
    Ktoś im już wytłumaczył globalną gospodarkę ......czas pracować na pałace waszych przełożonych .....dojdą do tego na starość ...że g ó w n o nie tonie
  • ~Homeschooler
    (2019-03-27 11:35)
    Zgadzam się z oceną stanu polskiej edukacji, z tym zastrzeżeniem, że tak samo jest za PIS jak było za PO. Jak za PO promuje się dzisiaj przeciętniaków z "paskiem" czyli z wkutymi na pamięć podręcznikami, tępi uczniów wybitnych nawet laureatów międzynarodowych olimpiad z przedmiotów ścisłych. No ale nauczyciele nie zmienili się, a nabór do zawodu był zawsze polityczny. Obecnie dominują jeszcze dyrektorzy i nauczyciele z naboru PO. Czy cos się zmieni z czasem? Wątpię.
  • ~MirekK
    (2019-03-27 11:12)
    Proponuję 8 godzin religii tygodniowo. Przyda się w późniejszej karierze zawodowej
  • ~visitor
    (2019-03-27 12:47)
    skąd mają się brać sukcesy edukacyjne w spoleczeństwie prostych robotników i rolników /7% po studiach/, które trochę się przekształciło po 89, ale w kiepskich uczelniach i po niewystarczającym wzroście kompetencji n-li
  • ~babcia
    (2019-03-28 12:22)
    Najwazniejsze jest to, ze mamy odpowiednia ilosc lekcji religii i ksieza katecheci sa tak platni jak nauczyciele. Bo po co komu tam fizyka czy matematyka--z tym nie dojda do nieba. A tu rekolekcje, nabozenstwa, pielgrzymki--to dopiero jest prawdziwa szkola.
  • ~ W.Borsa
    (2019-03-27 12:54)
    Dla kapłanów wszystkich wyznań, TAKŻE grzechem lub co najmniej zwalczanym złem, było i jest wszystko to, czego swoimi ZAMULONYMI móżdżkami nie potrafili i NIE POTRAFIĄ pojąć.
  • ~W.Borsa
    (2019-03-29 19:03)
    Niski poziom wiedzy, to efekt MAŁPIEGO pędu BEZMYŚLNYCH decydentów za zachodem (testy). Zawsze jest tak, jak decydentem zostaje jakiś półgłówek („z ŁAPANKI”), który tylko by zmieniał – byle jak, byle zmienić!
  • ~mack
    (2019-03-27 19:31)
    Wszystko fajnie, można uczyć kreatywnie a nawet trzeba. Z tym że na końcu masz egzamin państwowy. Im bardziej odjedziesz od szablonu tym uczniowie osiągną gorsze wyniki... coś za coś. Wniosek - cały system do reformy
  • ~Grażyna Rogalska- Czyżewska
    (2019-04-02 04:15)
    Należało już dawno zmienić sposób nauczania,który pozbawia ucznia rozwoju kreatywności i innowacyjności.Metody podawcze wiedzy zastąpić działaniami grupowymi bądź indywidualnymi uczniów. Wyposażyć ucznia nie tylko w bagaż intelektualny różnych dyscyplin wiedzy , ale przede wszystkim rozwijać empiryczne i pragmatyczne podejście do lansowanych treści nauczania.

Może zainteresować Cię też: