Nie tylko dla mózgu, ale dla całego organizmu ważna jest zróżnicowana dieta. W ciągu tygodnia dobrze jest zjeść około 60 różnych produktów. Bogactwo składników odżywczych sprawia, że łatwiej jest się nam skupić, senność pojawia się później i dopisuje humor. Trudno jednak wymagać, by maturzyści rzucili naukę i rozpoczęli studiowanie i komponowanie diet.

Oto garść porad, jak łatwo, szybko i stosunkowo tanio zmienić swój jadłospis w dietę przyjazną dla mózgu.

> Mądrze podjadaj! Zapomnij o istnieniu chipsów, słonych paluszków, drożdżówek, ciastek. W sklepach omijaj je szerokim łukiem. Zamiast tego wybierz się do działu z... bakaliami. Sięgnij po orzechy włoskie, suszone owoce, migdały, pestki dyni i słonecznika.

> Śniadanie musi być! Nie wolno odpuszczać sobie porannego posiłku i warto zadbać, by akurat on był najlepiej skomponowany. Dobre śniadanie - z kawą! - zbilansuje poziom cukru we krwi i da nam siłę na cały dzień.

> Pij! Tyle że colę, gazowane napoje, czarną herbatę zamień na niegazowaną wodę mineralną, zieloną herbatę i soki, najlepiej świeżo wyciśnięte.

> Ryba raz w tygodniu! Nikt nie wymaga, być radykalnie zmienił dietę, ale zrobisz swemu mózgowi prezent, jeśli regularnie zaczniesz jadać ryby, chociaż raz w tygodniu. W postaci zupełnie dowolnej, choć oczywiście najlepsze byłby pieczone w folii lub na parze.

> O-wo-ce! Doskonałe do śniadania, jako przekąska, zamiast kolacji. Jagody, które poprawiają pamięć, czy banany z cennym potasem, wzmacniającym układ nerwowy, to dla mózgu samo dobro. 

>>> ŚPIJ! Oto, co zafunduje ci niewyspany mózg >>>