Do spotkania doszło we wtorek w Warszawie, w Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog". O spotkanie z kierownictwem MEN wystąpili w liście do minister Anny Zalewskiej rodzice reprezentujący ruchy: "Rodzice Przeciw Reformie Edukacji", "Zatrzymać Edukoszmar" i "Szkoła to nie eksperyment".

Pan minister Kopeć, obecny na spotkaniu, powiedział, że nie ma żadnej możliwości przesunięcia wprowadzenia reformy - powiedziała dziennikarzom Dorota Łoboda z ruchu "Rodzice Przeciw Reformie Edukacji". Według niej minister jako argument przedstawił kalendarz wyborczy i wynikające z niego wybory samorządowe, które odbędą się w 2018 r. Dobro samorządów i wyborów samorządowych wzięło górę. Usłyszeliśmy, że jest to decyzja polityczna - dodała Anna Kozłowska z ruchu "Szkoła to nie eksperyment".

Matki uczestniczące w spotkaniu przekazały wiceministrowi swoje stanowisko na piśmie. Zaznaczyły w nim, że "konsultacje i uzgodnienia dotyczące tak poważnej zmiany w edukacji nie mogą się odbywać pod presją czasu".

Po spotkaniu Kopeć powiedział dziennikarzom, że rodzice nie chcieli rozmawiać, MEN było otwarte na dyskusję. To spotkanie było po to, by wspólnie rozwiać wątpliwości rodziców - podkreślił.

W piśmie do minister edukacji, w którym rodzice apelowali o spotkanie napisali m.in., że są "głęboko zaniepokojeni projektem zmian w oświacie". Uważamy, że w dotychczasowych debatach głos rodziców nie był wysłuchany, a ich opinia powinna być jedną z najważniejszych w tej dyskusji. Posyłając nasze dzieci do szkoły powierzamy je Państwu i mamy prawo wymagać, aby Państwo, w tym przypadku Ministerstwo Edukacji Narodowej, naszej opinii wysłuchało i wzięło ją pod uwagę przy planowaniu, jak i przy wprowadzaniu tak poważnych zmian, które dotkną nasze dzieci - podkreślili.

Zgodnie z rządowymi projektami ustaw: Prawo Oświatowe i Przepisy wprowadzające Prawo Oświatowe w miejsce obecnie istniejących typów szkół mają się pojawić: 8-letnia szkoła podstawowa, 4-letnie liceum ogólnokształcące, 5-letnie technikum oraz dwustopniowe szkoły branżowe. Zmiany mają być wprowadzane od roku szkolnego 2017/2018. Projekty są po pierwszym czytaniu w Sejmie.